Dialogue

Vocabulary

Learn New Words FAST with this Lesson’s Vocab Review List

Get this lesson’s key vocab, their translations and pronunciations. Sign up for your Free Lifetime Account Now and get 7 Days of Premium Access including this feature.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Lesson Transcript

抜けた歯の言伝え
みなさんこんにちは、美樹のブログです!
私は先日10年ぶりに歯医者に行ってから歯医者通いが続いています。虫歯になった親知らずは抜かれずにすみましたが、虫歯を削るときの音は何度聞いても嫌なものです。
そしてそんな音や消毒の匂いをかいでいると、子供のころに歯医者に通っていたことを思い出します。そして子供の頃に抜けた私の乳歯はどうなったのかと思いました。
日本では乳歯が抜けた時,上の歯は縁の下に投げ入れ、下の歯は屋根の上に投げると、丈夫な歯が生えてくるという言い伝えがあります。私もこの言い伝えに従い歯を投げたので、今でもきっと家の屋根の上と縁の下には私の乳歯があると思います。
この乳歯を投げる言い伝えは一戸建ての家に住んでいる人は実行できますが、屋根も縁の下も無いマンションやアパートに住んでいる人は実行できませんね。最近はアパートやマンションに住む人が多いので、歯を投げられない子供が多くいることは残念に思います。
小さい時、みなさんは抜けた歯をどうしましたか?
みなさんの国にもおもしろい言い伝えがあったら教えて下さい!
それでは、また来週!

Kanji

Review & Remember All Kanji from this Lesson

Get complete breakdowns, review with quizzes and download printable practice sheets! Sign up for your Free Lifetime Account Now and get 7 Days of Premium Access including this feature.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Comments

Hide