Dialogue

Vocabulary

Learn New Words FAST with this Lesson’s Vocab Review List

Get this lesson’s key vocab, their translations and pronunciations. Sign up for your Free Lifetime Account Now and get 7 Days of Premium Access including this feature.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Lesson Transcript

カフェテリアの食事
私は大学生だということを前にお話したのですが覚えていますか?
東京にある大学に通っていて、今3年生です。週に4日は学校で授業があります。
学校でお昼ご飯を食べるとき、殆どの学生が学食に行きます。学食は学生食堂です。
私の学校には学食が3カ所とカフェが一つあるのですが、私はたいてい一番大きな食堂に行きます。その学食には、インドカレー・デリ・オムライス・焼き肉ライス・パスタ・定食のお店があります。これらはどれも500円くらいで食べられます。私が特に好きなのはパスタとデリです♪あと、インドカレー屋さんにいるインド人のおじさんも好きです。彼はいつも最高の笑顔でカレーを作っています。おじさんの作るカレーはとてもおいしいです!
私が知っているインドの人はみんな笑顔が素敵です!インドカレーを食べる時はいつもインドに行ってみたいなぁと思います。今度学食でカレーを食べる時はおじさんにインド語で話しかけてみようと思ってます!
みなさんの今日のお昼ご飯はなんですか?
それではまた来週!

Kanji

Review & Remember All Kanji from this Lesson

Get complete breakdowns, review with quizzes and download printable practice sheets! Sign up for your Free Lifetime Account Now and get 7 Days of Premium Access including this feature.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Comments

Hide