Dialogue

Vocabulary

Learn New Words FAST with this Lesson’s Vocab Review List

Get this lesson’s key vocab, their translations and pronunciations. Sign up for your Free Lifetime Account Now and get 7 Days of Premium Access including this feature.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Lesson Notes

Unlock In-Depth Explanations & Exclusive Takeaways with Printable Lesson Notes

Unlock Lesson Notes and Transcripts for every single lesson. Sign Up for a Free Lifetime Account and Get 7 Days of Premium Access.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Lesson Transcript

日本の第三のビール
みなさんこんにちは、美樹のブログです。
日本ではここ数年、ビールの市場が大きな変化を見せています。ビールのメーカーが安くビールを造ろうとしていろいろな工夫をしているのです。日本のビールの税金は麦芽の量によって変わります。そのため、メーカーはまず麦芽の少ない発泡酒というものを作りました。発泡酒はビールのような味がしますが、普通のビールに比べると少しさっぱりとしています。麦芽が少ない発泡酒は税金が低く、安く買えるので人気が出ました。しかしすぐに法律が変わり、発泡酒も高い税金を払わなくてはいけなくなってしまいました。
そこでメーカーはまた新しいお酒を考えました。第三のビールと呼ばれるお酒です。第三のビールは麦芽の代わりに大豆やエンドウ豆を使って作ったビールのようなお酒です。このお酒には麦芽が使われていないか、ほんの少ししか使われていないのでビールよりも発泡酒よりも税金を安くすることができます。安く買えるようになった第三のビールは発泡酒を越える人気が出ました。しかしまた、法律は変わってしまいました。第三のビールの税金も上がったのです。これでは低価格でビールの味を楽しめるように努力したメーカーの努力は水の泡ですね。きっとまた新しいものが生まれるのでしょう。
このように同じようなことを何度も繰り返して決着がつかないことを「いたちごっこ」といいます。この言葉は決着のつかない子供の遊びから生まれました。みなさんの「いたちごっこ」のエピソードがあったら教えてください。
それでは、今日で私のブログは最後になります。皆さん今までありがとうございました。
それでは、また今度!

Kanji

Review & Remember All Kanji from this Lesson

Get complete breakdowns, review with quizzes and download printable practice sheets! Sign up for your Free Lifetime Account Now and get 7 Days of Premium Access including this feature.

Or sign up using Facebook
Already a Member?

Comments

Hide